Mar 11, 2011

jangan marah....

ahai.....
assalamualaikum warga blog....
jangan marah....
yaa...
entri ni ditujukan khas untuk soma yg sedang marah2 ni...
ops,hah....senyum laa ckit....
jangan marah yanty sbb da berapa hari tak buat entri...
jangan marah sbb hari ni hari jumaat...
hari len leh marah....
eh eh eh...jangan jangan....
jangan langsung marah skit pun....
sebab marah ni mengundang segala nestapa kepada sang hati kita yg sgt suci itu...
kn kn kn....
entri ni pun aku tujukan kepada diri aku sendiri sebenarnya...
aku mau marah,tapi untuk apa...
kalau aku marah,apa aku dapat?
kepuasan??
oohh tidak sama sekali....
tak baik tau marah-marah kn kn kn.....
ni nak kongsi ngan korang...
kalau korang da lama kerja tapi tak prnh lagi korang kena naikkn pangkat...korang marah atau tidak??
kalau korang da lama kerja tapi tak prnh lagi kena naikkn gaji..marah tak??
kalau korang tersepak batu di tepi jalan,korang marah kat batu tu tak?? "apa pnya batu,tak nmpk orang ka??"
kalau korang terdengar orang mengata korang,korang marraahh taaakkk??
kalau makanan yang korang pesan tak sampai2 lagi da dekat 30min korang tngu,korang marah atau tidak??
kalau korang ternampak pasangan korang tgh duk ceta2 gelak2 bertepuk tampar ngn orang lain yg bertentangn jantina ngn pasangan korang 2,korang marah tak??
oohhh....
jawapan korang lebih banyak marah atau tidak??
ooppsss...jangan marah....
ingat..!!marah adalah sifat yang sgt disukai oleh syaitan durjana...
marah kena bertempat...
marah kena bersebab yang munasabah...
kita boleh marah...
tapi jangan smpai mendatangkan dosa dan keburukan terhadap diri kita dan orang lain juga....
'aku punya ayat mcm da bab ceramah da ni'
masuk bab ceta aku pula....
aku sebenarnya nak marah...
tapi,aku terfikir...
apa pekdahnya aku marah??
begini...dijadikan cerita...
pada suatu hari....upsss....mcm buku cerita la pla...
boring da ka baca entri ni....
jangan dulu...jangan marah...
ni nak share satu cerita...
aku da terdampar putrajaya ni da hampir 8bulan...
tidak...cuba kira balik??10bulan??
April ni da 11bulan??
Mei = 12bulan??
1tahun??
apa??
ko biar btul yanty...cuba kira sekali lg...
ok,aku start lapor diri buln6...
sekarang da buln3..
6+3 = 9...
uish,ko ni adakah kira macam tu pulak...
betul la kn....ahhh,lantak laa...
yg penting da berbulan2 aku dsini...
aku mohon ngn pengarah mnta tukar balk sabah,
byk laa alasan dia bg...
cuba dulu negeri orang...
merantau dulu...
berdikari...
ok,stop..stop...
da nak marah da ni....
begini sayang...
aku mau balik ke kampung halaman
bukan sebab aku anak manja...
bukan sebab jantung hati ada di cna...
bukan sebab aku tidak boleh berdikari..
bukan sebab aku tidak mau merasa tinggal di negeri orang...
tapi,
aku ingin sekali merasa kasih sayang emak bapa aku sementara aku ni masih bujang lum berkahwin...
aku ingin sekali melihat anak-anak buah aku membesar...
aku ingin sekali bergelak ketawa dengan kakak-kakak ipar aku....
aku ingin sekali bergaduh dengan abang-abang aku....
aku ingin sekali merasa masakan nasi kuning nenek aku...
oohh...aku sedih laa pulak...
silap silap...
aku bukn ingin sekali...
tapi aku ingin berkali-kali....
huuuaaarrgghhh...
aku mau marah ngan pengarah...
aku mau marah ngan bf aku 2...
aku mau marah ngan JPA...
aku mau marah ngan diri sendiri sebenarnya....
aarrrgghhh....
jangan marah...
jangan marah...
sebenarnya aku rindu...aku rindu suasana umah aku...
wwwaaarrghhh sedih da sedih da....
ini pendapat aku...
apa guna merantau bekerja jauh dari keluarga...
apa guna duit terkumpul...
apa guna??
kalau aku tidak dapat berada dekat dengan keluarga aku??
ala,iyala...iyala...
aku ni anak manja...
ceh....tapi tetap tak mau ngaku...
korang jak tu yg cakap aku anak manja....
tapi kn...ada sebabnya...
okla okla....
nak g breakfast ni.....
jangan marah ekk.....

3 comments:

  1. okla tu, ada uda keja..tk pyh pindah dulu lar..

    memg bg2 klu kita jauhkn..semua d fkr.apa yg pting, ko jg dri bbaik d sanaa.. ^^ (aiseh,mcm knl lma plak kita ne..;) )

    ReplyDelete
  2. samela kita Yanty, bukan ape, keadaannya berbeza, kalau bole kita nak balik ke tempat sendiri semasa parent kita masih lagi bernafas so kita dapat la berbakti & jenguk mereka sepuas-puasnya. Bukan kata dok tempat orang ni tak bagus, cuma tempat sendiri lagi nikmat. Betul cakap Yanty tu, kalau dok kat tempat sendiri nie, kita bole la kumpul harta, beli rumah ka, tanah sawit ke, ape2 la.. kalau dok tempat orang, takkan kita nak beli banglo melainkan kita memang confirm kat ngn orang kat tempat tu..hehehehe

    ReplyDelete
  3. aQ&puteraku : huhuhu...len rasanya baa...entahla,soma ckp biarla dlu dcni merasa nikmat tmpt org...tp,hati ni kuat sgt mo balk KK...hhhuuuaa...thnx nway....insyaAllah,mmg djaga bek2 laaa diri ini...hahhaa...

    hardy boy : a ah kn kn kn.....ko to??x terkumpul pn duit slma aku keja cni...abis dok beli tiket kapal terbang jak...huhuhu....

    p/s : sedih bila tingat xdpt merasa suasana puasa ngn family nnt.... :(

    ReplyDelete