Jun 27, 2011

Insiden Hari sabtu

Assalamualaikum w.b.t...

Sabtu lalu bersamaan dengan 25hb Jun 2011..aku duduk di bustop Putra Damai,tunggu bas mo pegi Putrajaya Sentral..mo jumpa abg aku yang baru sampai dari KK..

Dijadikan cerita..

sebelah aku ada sorang pompuan bersama dengan 3 orang budak kecik antara 10 tahun hingga setahun lebih..pompuan tu aku tengok macam maid budak² tu..pompuan yang aku rasa maid tu tadi,menoleh ke arah aku lalu tujukan satu soalan kepada ku...
"kalau mo pegi alamanda,berapa tambang?"
"50sen jak"
"budak?"
"ala,kalau budak kurang pasti tau.mungkin free ataupun sama jak."
"ok."

tup tup bas yang mo pegi alamanda sampai la..tapi,aku heran..maid yang bersama tiga budak tadi tu pun nda juga naik bas tu padahal tadi tanya ngan aku berapa tambang kalau pegi alamanda..
ok,aku da start pikir bukan²..
aku pandang budak yang paling kecik tu yang dok selongkar beg yang berisi susu dan botol susu dorang..budak tu bagi kuar,maid tu bagi masuk..hahaha...aku terhibur..
tapi itu cuma sekejap..
keadaan tiba² berubah..
aku tengok,maid tu tiba² angkat budak yang kecik tu dan tarik tangan budak yang paling besar tu menuju ke seorang pompuan yang berlari² anak menuju ke arah mereka..bila da dorang berjumpa,terus dorang pegi belakang bustop tu pulak..
dan dalam masa yang sama,tiba² ada keta kelisa berenti tul² depan bustop tu..kuar laa sorang lelaki..trus menuju ke belakang bustop..kami yang tadinya duduk relax,jadi heran, tertanya², terjenguk²...
hah,memang da jangka something wrong gonna happen...
lelaki tu terus rebut anak² tu dari maid tu tadi..
aku da start dengar..
"jangan bergaduh baa...!!!"(sora anak yang kedua kecil)
"biar anak ni dengan saya..!!"(sora maid)
"bukan anak kau ni...mari sini..!!"(sora lelaki tu)
budak² yang len da nangis..
tup² lelaki tu tengah heret budak yang kedua tu masuk dalam kereta...
pastu kumpulan maid tadi tu berlari jauh lagi..
lelaki tu kejar lagi..kali ni lelaki tu rebut anak yang paling kecik tu dari tangan maid tu..yang pompuan sorang tu cuma jadi penghalang..sekali lagi lelaki tu bawa lari anak yang kecik tu menuju ke kereta..pompuan yang menghalang tadi tu kejar..
akhirnya,lelaki tu terus pecut bersama ngan dua orang budak tu...

aku da,time tu entah mo pikir apa da...aku tengok orang² keliling pun da tercengang ngan drama real depan mata kami tu...dan aku cuma dapat geleng kepala..kenapa laa anak sekecil itu yang jadi mangsa keadaan..aku nda to mo ulas apa dari kejadian tu..samada lelaki itu yang bersalah ataupun maid tu..aku cuma dapat berdoa agar budak² tu soma selamat..

p/s : aku takut..!!

2 comments:

  1. hoh!? apa ka kes?? isk iskk..siannya la bah.. tp napa maid tu nda naik bas pegi alamanda jak?owwhhh dia tgu tu perempuan kali kan sama2 pegi alamanda..tp tu lelaki ngam2 smpai kan. mudah2an la lelaki tu betul2 jaga 2 org ank tu... jgn la dia abaikan anak2 kecik tu huhuu

    ReplyDelete
  2. ain : sian kan kan kan....aku pn nda to la apa kes sbnrnya...yg tg budak² 2 selamat.....kan kan kan......
    p/s : nda mo la kuar ari sabtu g...asal ari sabtu duk diam laa aku d umah...haha...

    ReplyDelete